Vakar priešpiet nutiko puikus dalykas – atsirado galimybė keisti antraštes. Labai džiaugiausi skaitydama. Gal net ką ir parašiau ir dabar mėgaujuosi – negali žinot.

Monika kreivai šypso, ilgai pressmedia dirbę artimieji kraipo galvą – lengva kritikuoti, gal patys pabandykit gerai parašyti !? Žinom ir bandom kasdien. Na, kas savaitę.  Taip, labai sunku parašyti taiklią ir informatyvią antraštę. O ji šiais laikais negali voliotis ant ekrano dyka – turi clickus rinkti ir darbą dirbti. Išlaikyti kelias sekundes dėmesio, sugundyti, kelti procentus bei atlyginimus,  ir dar daug ką nuveikti. 

Kadangi tempas yra beprotiškas – lengviausia yra taikyti klišes. Šurmuliuoja įvykių pynė, sprogdina internetą, sukelia šoką ir panašiai. Bet skaitytojas godus ir išlepęs – duokit daugiau, naujo, negirdėto, nematyto, geidžiamo ir dabar ! NesLrytas.lt jau parašė prieš 5 minutes, o 15 min.lt   išvis…. gal prieš valandą. Ir jūs tai vadinat naujienomis ??? Sumauti lėtapėdžiai, yra greitesnių, ten ir skaitysiu/pirksiu/žiūrėsiu.

Toks tempas ir požiūris yra daug kur, gyvenam tokiu laiku. Aš aišku niekad nebuvau žurnalistė, bet ilgai dirbau kažkur tarp kūrybos ir pardavimų. Visi trokšta to paties – naujo,  nematyto, labai kokybiško, pigiai ir DABAR. Reikėjo vakar.  Net balsas dreba kaip reikėjo vakar, nes šiandien jau gavau velnių.

– Kaip aš Jus suprantu, bet būtų geriau jie būtumėt  paskambinę  prieš savaitę – dažniausiai atsakydavau labai rūpestingu ir švelniu balsu. Tada būdavo galima pradėt. Viskas taip nuspėjama, kad net nesiutina. 

Žmogus galvoja, kad žurnalistas sėdi malonioje aplinkoje ir pusvalandį galvoja apie antraštę rinkdamas geriausią variantą, arba vadybininkas jam kuria  tobuliausią pasiūlymą, kokio Pasaulis dar nematė: pigiai, įdomiai ir greit. O realybėje yra 3 keliai:

1. Klišės. Mano patirtimi puikiausiai veikia apie 50-60 proc. atveju. Turėtų būt daugiau, bet mano darbo stilius specifinis.  

Nes mes mylim tradicijas. 

2. Geri ir taiklūs pasiūlymai, kuriais džiaugiasi širdis. Iki 10 proc. Nedaugiau. Sumažinus tempą jų nelabai didėja, tokia realybė. 80 procentų  pačių geriausių ir taikliausių idėjų yra numarinamos minios/kliento/kolektyvo daugumos.

Nes  mes atsargūs.

3.  Šaudymas pagal kompasą. Na… čia nuo šaulio priklauso – tai mano stilius, sutardavau, nuteikdavau, pataikydavau dažnai. Čia priklauso kaip jautiesi ir kiek bijai nusikalbėt. Drąsa dažniausiai atsiperka.

Nes mes atsargūs, bet žavimės drąsiais žmonėmis.

 

Tai va. Naujos antraštės paprastos, informatyvios ir nepraradusios jumoro bei ironijos. Clickus gal dabar labiau renka pati galimybė keisti ir tas akiai mielas perbraukto nesavo teksto vaizdas.

Klišių buvo gerokai per daug. Reikėjo  įspirti visoms toms pasiutpolkėms.

Kiekviena naujovė, net ir netikusi, neleidžia mums apkerpėt. Net atmesdami ją turim apsižvalgyt, kelt galvą, ištempt kaklą ir apsižvalgyt aplink. Gal ne viskas taip baisu.